היום תוכן זה לא רק כתיבה מעולה. תוכן יכול להיות מאמר, סרטון, תמונה וכל דבר בעצם.
תוכן טוב ואיכותי הוא זה שיקבע את הדירוג שלכם במנועי חיפוש ובתוצאות שמוצגות לקהל הרחב.
ישנה חשיבות רבה ליצירת תוכן איכותי ומצוין שהוא רק שלכם, כזה שיביא לכם לקוחות מדויקים לקהל היעד שלכם וכזה שירים את המעורבות והחשיפה.
בראש ובראשונה אתם חייבים להכין אסטרטגיית תוכן, אתמול.
אז מה זה בעצם אסטרטגיית תוכן?
ממש כמו פתיחת עסק – חשוב לתכנן מראש ולהציב מטרות ויעדים, זה חלק מהתוכניות השיווקית של העסק שלך. היום מאוד קשה להתחרות על ליבו של הקהל, יש המון מתחרים בשוק והמון הסחות דעת. מה מייחד אותי ואת התוכן שלי לעומת המתחרים? איך אני גורם לגולשים להתחבר דווקא אליי? אסטרטגיית תוכן טובה נמדדת בעליית התנועה באתר, האם יש יותר מעורבות ברשתות החברתיות, הדירוג של האתר עולה בגוגל, האם בכלל אנחנו מצליחים לראות רווחיות?
למה אנחנו בכלל צריכים אסטרטגיית תוכן?
כמו כל אסטרטגיה מוצלחת זהו תהליך ארוך אך חשוב לעשות עבודה מקדימה נכונה וטובה.
היא תיתן לנו שקט קדימה ונוכל להיות רגועים לגבי סוג התוכן והמטרות שלנו.
הרעיון הוא לייצר תוכנית עסקית ארוכת טווח ולהתנהל על פיה במקום לשבת ולכתוב כל פעם כשעולה לנו רעיון טוב. ככה לא נאבד מיקוד והתוכן שלנו יהיה עם סדר והיגיון.
מה חשוב להבין ולעשות לתוכן שלנו לפני שניגשים לבנות אסטרטגיה?
נתחיל בראש ובראשונה ממחקר והצבת יעדים:
קהל היעד שלנו
יש צורך בהבנה ובמחקר איכותי סביב קהל היעד המדויק שלנו, כזה שיצרוך את התוכן שלנו בקביעות. אם לא נעשה זאת בעצם אנחנו עובדים לחינם, אחרת איך אפשר לדייק את התוכן שלנו שיהיה מותאם לקהל היעד הנכון?
ברשתות החברתיות ניתן למשל לבדוק את טווח גיל האוכלוסייה שצופה לנו בתוכן, מהיכן הם (ישראל או בכלל חו"ל) וכן גם מגדר. אפשר גם לאסוף עוד נתונים על תחומי עניין של הגולשים מגוגל אנליטיקס. הדיוק הראשוני של התוכן הוא חשוב כך שנוכל לבצע התאמות נכונות וכתיבת תוכן מתאים, זה יביא חשיפה ומעורבות ויניע את התוכן קדימה.
בעיות ופתרונות
מטרת התוכן שלנו היא לעזור לאנשים בתחום שלנו, לענות על בעיה שקיימת ולמצוא לה פתרונות.
אפשר ללמד ולתת לקהל היעד שלנו טיפים ואפשר להציע להם להשתמש בשירותים שלנו במידה והם לא מעוניינים לעשות זאת עצמאית.
חשוב למשוך אותם כך שהם יחזרו לצרוך את התוכן שלנו שוב ושוב, לתת להם ערך מוסף וגם להתעניין במוצרים ובשירותים שאנחנו מציעים.
ככל שנעזור להם בפתרון בעיות, ניתן טיפים והשראה כך החשיפה והמעורבות תגדל.
אל תחששו לפרסם מדי פעם גם תוכן חינמי, אין משהו יותר כיף מלהרגיש שמפנקים אותך ומשקיעים בך בתור לקוח פוטנציאלי.
צריכת התוכן וסוגו
יש אינסוף סוגים ואופציות ליצירת תכנים שונים.
אפשר לכתוב מאמר, להפיק סרטון, פוסטים קצרים ברשתות החברתיות, פודקאסט והרצאות אורח.
צריך לייצר מגוון רחב של תוכן שונה כך שהמשתמשים שלנו לא יאבדו עניין, תמיד להשאיר אותם עם טעם וציפייה לעוד. מומלץ להכין אסטרטגיה ארוכת טווח כמו גאנט. לרכז את כל הרעיונות והתכנים אותם תרצו להעביר, לא חייב לייצר גאנט לשנה קדימה אפשר לעבוד בצורה רבעונית כך שיהיה לכם יותר קל ונוח. ברגע שהכול מסודר תוכלו לשלוט בתוכן ובסוגו, לתכנן קדימה ולסגור שיתופי פעולה או תכנים שיש להתארגן אליהם מראש כמו פודקאסט או הפקת סרטון.
רשתות חברתיות
היום הרשתות החברתיות הן כלי עצום להגעה לקהל היעד ולחשיפה אורגנית טובה.
משתמשים אוהבים צריכת תוכן בפלטפורמות השונות וכמו כן הצצה לחיים הפרטיים של אותו אדם.
מעבר לחיבור רגשי שזה יוצר זה מחזק את תחושת האמינות והביטחון של הקהל בתוכן שלנו ובנו בתור בני אדם. נורא קל לצרוך תוכן אוטומטי אבל הלקוחות יחזרו שוב ושוב אם הם ירגישו חיבור אמיתי אתכם. חשוב להציג את המידע והתוכן בפורמט המתאים לפלטפורמה. היום באינסטגרם האלגוריתם למשל מעודד יותר סרטונים לעומת תמונות, בפייסבוק יצירת מעורבות בין הקהילות השונות תורמות לחשיפה אורגנית איכותית.
לא לשכוח כמובן כי לאסטרטגיית התוכן חייבים להוסיף שיווק!
איך אנחנו מפיצים את התוכן שלנו, כמה מתי ואיפה. ברגע שתהיה לנו אסטרטגיה ברורה ומוכנה השיווק הוא חלק בלתי נפרד ממנה, הוא מה שייקח אותנו קדימה ויהפוך את העסק שלנו לרווחי.
יש חשיבות רבה בעזרה של מומחה, אין לזה תחליף וזה יכול לא רק להקל עליכם בתהליך ולחסוך לכם זמן וכסף אלא גם לדייק בצורה המיטבית את כל העסק שלכם ולהביא אתכם לרווחיות מקסימלית.
לסיכום,
אסטרטגיית תוכן היא נחוצה ביותר. היא עושה לנו סדר וממקדת את כל מה שאנחנו רוצים לעשות ולהעביר בתוכן שלנו. אנחנו נשענים על האסטרטגיה והיא מכווינה אותנו בכל צעד ושעל.
תוכן צובר תאוצה יותר ויותר עם השנים והוא מתפתח בדברים שוות ומגוונות, זהו חלק בלתי נפרד ואינטגרלי של העסק שלכם. עבודה נכונה ומדויקת תוביל להצלחה.
רוצים לבנות אסטרטגיית שיווקית מוצלחת שתביא לכם תוצאות? דבר איתנו.