קידום אתרים אורגני או ממומן?
ההחלטה על קידום העסק שלכם היא חשובה, אבל איך תדעו מה עדיף? קידום אורגני או בכלל קידום ממומן? איך תקבלו את ההחלטה הנכונה? אז נתחיל ונגיד שלא חייב להיות נחרצים ולבחור רק באחד, תמיד שילובים הוכיחו את עצמם. בשביל לדעת בכל זאת מה יותר מתאים לכם אנחנו צריכים טיפה לצלול ולהעמיק על מה זה בכלל אורגני ומה זה ממומן.
קידום אורגני
התרגום המילולי באנגלית לקידום אורגני הוא SEO – Search Engine Optimization.
כלומר זהו תהליך אופטימיזציה לשיפור האתר בתוצאות החיפוש.
כולנו רוצים להצליח ולהיות הכי טובים בתחום שלנו, בשביל להגיע לשם אנחנו צריכים להיות ראשונים במנוע חיפוש של גוגל, שם מתבצעים רוב החיפושים של משתמשים בעולם. כמו שכולנו יודעים משתמשים נכנסים לרוב ל-3 האופציות הראשונות שהחיפוש שלנו מניב. זה ישפיע על הכניסות לאתר שלנו ועל החשיפה של התוכן. הפרמטרים שגוגל בודק כוללים אלפי משתנים כמו מהירות טעינת האתר שלך, כותרות ומבנה האתר, כמה זמן מבקרים שוהים באתר, איך הם הגיעו לאתר שלך ועוד. עכשיו נכון, קידום אורגני דורש סבלנות, זה לא קורה מהר אבל התוצאות איכותיות יותר ואפקטיביות יותר. החשיפה שלכם תגיע אחרי עבודה קשה אבל לא תהיה מוגבלת ולא תעלה לכם שקל.

קידום ממומן
בדיוק כמו שזה נשמע, תשלום עבור קידום המודעות עבור האתר שלכם.
בתרגום המילולי PPC – Pay Per Click.
איך זה עובד? יש לכם תקציב לפרסום של העסק, קידום האתר מתבצע דרך גוגל ואתם קונים מודעות. התשלום הוא פר הקלקה – רק כשהמשתמש מקליק על המודעה של האתר שלכם ונכנס אליו מחייבים אתכם. יש מקרים בהם הפרסום הוא לא כל-כך זוהר וכל הקלקה עולה לכם עשרות שקלים. המודעות הממומנות תמיד יופי בראשית החיפוש, תלוי כמה אתם מוכנים לשלם וכמה אתם רלוונטיים (איך האתר שלכם מבחינת ביצועים). אם תהיו רלוונטיים יותר תשלמו פחות פר הקלקה.
כמובן שבקידום ממומן התוצאות מגיעות מהר יותר, אבל ככה הכסף אוזל בהתאמה.
צריך לקחת בחשבון שיקולי תקציב ופרסום, האם זה באמת משתלם והאם זה עוזר לעסק שלכם.

כפי שניתן להבין, לקידום אורגני וגם לקידום ממומן יש המון יתרונות וחסרונות, כחלק מאסטרטגיית השיווק שלכם אתם צריכים לקחת זאת בחשבון, לשקול ולראות מה מתאים יותר לעסק שלכם. אין נכון או לא נכון, יש מה הכי נכון לעסק שלכם. אין צורך לבחור רק אחד, קידום אורגני וקידום ממומן הכי טובים ביחד.
כאשר אתם רוצים לקדם את העסק שלכם נכונה צריך לפעול בכמה חזיתות ולמצוא את הנוסחה הנכונה שתעבוד בשבילכם. צריך להסתכל על העסק ולבדוק מה אתם רוצים להשיג, האם זה לקוחות? האם זה קוראים לתוכן שלכם? מכירות של מוצרים? בהתאם לזה אתם צריכים להחליט על אסטרטגיה שתתאים לקידום הזה והזה. לא הכל מתאים לקידום אורגני ולא הכל מתאים לקידום ממומן. בקידום אורגני צריך לבחור את הביטויים הכי חזקים אצלכם באתר ואותם לדחוף. במקביל לבדוק רלוונטיות לפי ביקוש והיצע למוצרים שלכם ואותם לשווק בפרסום ממומן ממוקד, תזכרו שפרסום ממומן עולה לא מעט לכן יש לבחור בחוכמה את מה תרצו לדחוף קדימה. השקעה בשני המישורים תוביל לתוצאות הכי טובות, הן מבחינת אמינות כלפי הלקוחות והן מבחינות רלוונטיות מול המתחרים שלכם.
אז נכון, בקידום אורגני דרושה סבלנות ואורך רוח, זה לא קידום מהיר אבל הסבלנות משתלמת.
וכן, קידום ממומן יעלה לכם יותר כסף, אבל התוצאות יהיו מהירות יותר ותוכלו לעקוב אחריו ולוודא שיש להשקעה שלכם תמורה.
לא לחשוש לתקוף ב-2 החזיתות, ככל שתשקיעו בעסק שלכם יותר – תראו תוצאות מהר יותר.